زمان جاری : دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 - 9:51 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم






ارسال پاسخ
تعداد بازدید 78
نویسنده پیام
saman آفلاین


ارسال‌ها : 41
عضویت: 11 /10 /1391
محل زندگی: تهران
شناسه یاهو: saman5047


آشنایی با اصطلاحات اینترنتی
اصطلاحات اینترنتی و مخصوص رایانه آن قدر زیاد شده که درباره شان می توان کتابی چند جلدی نوشت.


اما اگر بتازگی به دنیای وب و اینترنت روی آورده اید یا از کلماتی سر در نمی آورید که دوستان یا فرزندانتان در این باره به کار می برند، شاید آگاهیهای پی آمده مفید باشد:

آی اس پی:

ISP شرکتی است که دسترسی شما را به اینترنت فراهم می کند. اکانت اینترنتی، خط تلفن و مودم، واسطه رایانه شما و تجهیزات آن شرکت برای ورود اشخاص به دنیای اینترنت است.

نشانی:

url حکم نشانی اماکن یا اشخاص را در اینترنت دارد؛ انگار بخواهید به کسی نشانی محل کارتان را بدهید و بگویید: خیابان فلان، کوچه بهمان، پلاک چندم.

مرورگر:

Browser برنامه ای است برای دسترسی به صفحات یا Pages اینترنتی و استفاده از محتوای این صفحات. نشانی را در آدرس بار مرورگر می نویسند. مرورگرهای ناامنی مثل اکسپلورر و با امنیتی بیشتر مثل فایرفاکس یا کروم از جمله مرورگرهای معروف است.

شناسه:

ID مثل اسم شماست روی کارت عضویت یا شناسایی افراد یک مدرسه یا کتابخانه یا انجمن یا سایت.

پیوستن:

Log In حکم نشان دادن کارت دعوت یا عضویت و شناسایی به مسوولان مدرسه یا انجمن یا سایت را دارد. برخی سایت ها خدماتشان را فقط به اعضا ارائه می دهند و آنها با وارد کردن آی دی و پسورد یا رمزواژه مخصوص خود می توانند به صفحات یا خدمات سایت دسترسی یابند.

ثبت نام:

قبل از آنکه به عنوان عضو در سایتی شناخته شوید و از خدماتش استفاده کنید باید ثبت نام و شناسه و رمزتان را Register کنید تا هر وقت با آن شناسه و رمز وارد سایت شوید، اجازه ورود و استفاده از خدمات به شما داده شود. برخی برنامه ها مثل برنامه های ضد ویروس هم برای آپدیت یا به روز شدن نیاز به رجیستر دارد.

پیام شخصی:

PM همان پیامک اینترنتی است. با موبایلتان برای «خوب است بدانید» پیامکی فرستاده اید؛ در اینترنت جای موبایل را رایانه گرفته، جای برنامه ای که پیامک یا مسیج را ارسال می کند برنامه های چت و مانند آن و به جای آن که به کسی پیامک بفرستید پی ام می دهید.

توضیح، تفسیر، نظر:

Comment به نظر، انتقاد، پیشنهاد یا تفسیری گفته می شود که خوانندگان یا بازدیدکنندگان در صفحات اینترنتی در حاشیه یا زیر مطلب اصلی می نویسند.

حساب کاربری:

account مثل کارت بانکی یا بن خرید و برگه حق اشتراک و مانند اینهاست. برخی سایت ها در قبال فعالیت خاصی به شما امتیاز می دهند و بر مبنای امتیازاتی که به نام و حساب کاربری شما ثبت می شود، حق فعالیت دارید. برخی هم در قبال خدماتشان فعالیت خاصی از شما نمی خواهند، اما برای فعالیت باید حساب یا اکانت داشته باشید.
منبع : جام جم آنلاین

سه شنبه 21 خرداد 1392 - 18:37
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :


تماس با ما | آشنایی با اصطلاحات اینترنتی | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS